Kada kreiptis?
Ištikus kriziniam įvykiui
Krizinis įvykis – tai netikėtas atsitikimas, kuris sukrečia organizaciją, bendruomenę, šeimą ar žmogų ir yra susijęs su realia ar suvokiama grėsme žmonių sveikatai ar gyvybei. Lietuvoje vieni dažniausių tokių įvykių yra susiję su netikėtomis kolegų, artimųjų mirtimis, bandymais nusižudyti ar nelaimingais atsitikimais. Skubi ir tinkama psichologinė pagalba po sukrečiančio įvykio gali padėti efektyviai sumažinti krizės keliamą riziką ilgalaikei žmonių psichikos sveikatai ir organizacijų veiklai.
Savižudybė ar savęs žalojimas
Jeigu nusižudė arba bandė žudytis, save žalojo jūsų įmonės, organizacijos narys ar artimasis, o jūs ir jūsų komandos nariai jaučiate nerimą, patiriate emocinį stresą, psichologo konsultacija yra labai svarbi. Specialistai suteiks skubią psichologinę pagalbą, padės pasirūpinti jūsų emocine sveikata ir padės įvertinti, kaip toliau bendrauti su save žalojusiu ar bandžiusiu žudytis asmeniu.
Staigi mirtis ar nelaimingas atsitikimas
Nelaimingas atsitikimas, smurtas darbe, mokykloje ar šeimoje smarkiai paveikia su įvykiu susijusius asmenis. Jie jaučiasi sutrikę, sunerimę ir sukrėsti. Šiuo atveju psichologo konsultacija gali padėti nusiraminti ir sustabdyti jaučiamą nerimą.
Karo sukeltas nerimas
Nerimas dėl karo ir jo padarinių gali paveikti tiek organizacijas, tiek šeimas ar su karo pabėgėliais dirbančius asmenis. Nežinia, baimė dėl savo ar artimųjų saugumo ir neapibrėžtumas gali smarkiai paveikti emocinę sveikatą. Jeigu savo aplinkoje jaučiate nerimą dėl karo, dirbate su karo pabėgėliais ar ketinate keliauti į karo zoną padėti, susisiekite su mobilios komandos psichologais – jie suteiks jums svarbių žinių ir pagalbą.
Trumpuoju telefono numeriu 1815 gali kreiptis įvairios organizacijos, įmonės, bendruomenės, šeimos ir kitos asmenų grupės, patyrusios netikėtas krizines situacijas.
Psichologinių krizių valdymo paslaugos teikiamos įvykus kriziniam įvykiui, kuris atitinka bent vieną iš šių kriterijų:
artimasis giminaitis, bendradarbis ar kitas asmuo, susijęs emociniais ryšiais:
Susisiekti su psichologinių krizių pagalbos centru gali organizacijų administracijos atstovai, krizių valdymo komandos, taip pat pavieniai asmenys, matantys, kad jų bendruomenėje ar organizacijoje esantiems žmonėms reikalinga skubi krizių specialistų pagalba.
Organizacijos ir įmonės
Ugdymo įstaigos
Šeimos, bendruomenės
PAGALBOS TEIKIMAS
Skubios konsultacijos:
Konsultacijos atvykus į vietą:
*Nepilnamečiai asmenys konsultuojami tik su tėvų arba globėjų sutikimu.
TĘSTINĖ PAGALBA PO KRIZINIO ĮVYKIO
Tęstinė pagalba
Suteikiama iki 5 val. individualių ir (ar) grupinių konsultacijų.
Tęstinės konsultacijos gali vykti nuotoliniu būdu arba paveiktam (-iems) asmeniui (-ims) atvykus į mobiliųjų komandų paslaugas teikiančių specialistų darbo vietą ar kitą su paveiktu (-ais) asmeniu (-imis) sutartą vietą.
Pakartotinis kontaktas
Praėjus ne mažiau 14 dienų po paslaugos sutekimo atliekamas pakartotinis skambutis. Susisiekiama aptarti, kurie krizės valdymo veiksmai pavyko, ką dar būtų galima padaryti, ar yra tęstinės specializuotos pagalbos poreikis. Iš paslaugos gavėjo gaunamas paslaugos įvertinimas.
Psichologinių krizių pagalbos centro atstovas atsiunčia apklausos anketą, siekiant įvertinti MPKĮK teikiamas paslaugas ir užtikrinti Psichologinių krizių pagalbos centro kokybišką darbą.